UKRAINE NEWS

Cherchez la femme: кіберспорту потрібні жінки!

На перший погляд здається, що електронний спорт – це територія чоловіків. Але в історії ще не було випадків, коли жінки не проникли б і не освоїли б справи, які вважалися суто чоловічими. Чого варті лише підбори, які спочатку придумувалися для чоловіків. У кіберспорті намічається схожа тенденція...

Від сотень тисяч до мільярдів: як обстоювали і як обстоюють справи з аудиторією кіберспорту?

Кіберспорт – відносно новий напрямок. В Україні його офіційно визнали лише у 2018 році, що одразу ж вплинуло на рівень гри і на інвестиції. Наприклад, бізнесмен та інвестор Максим Кріппа саме у 2018 році вперше почав працювати з активами електронного спорту. Першою інвестицією такого плану з боку Максима Кріппи було придбання акцій студії Maincast, яка сьогодні займає лідируючу позицію на українському ринку. Максим Кріппа досі залишається акціонером компанії, однак розмір його частки не розголошується.

Приклад студії Maincast повністю відповідає світовому тренду розвитку і зростання індустрії електронного спорту та її аудиторії. Так, у 2015 році у світі всього 800 тисяч осіб були обізнані про існування кіберспорту, на момент 2018 року ця цифра вже становила 1,43 мільярда осіб, а у 2020-му – 2 мільярди осіб.

Однак не слід плутати обізнаність із захопленістю, хоч лояльна до кіберспорту аудиторія також зростає. Більшість шанувальників кіберспорту знаходиться в Азійсько-Тихоокеанському регіоні – понад 57%. Європа та Північна Америка значно відстають, там частка становить 16% і 12% відповідно.

Індустрія кіберспорту має чудовий потенціал зростання, що відображає і зростання аудиторії. У 2020 році глобальна аудиторія кіберспорту становила близько 435 мільйонів осіб, наразі вона налічує близько 544 мільйонів осіб, а у 2025 році, за прогнозами, досягне позначки у 640 мільйонів осіб.

В Україні кіберспортивне ком'юніті налічує близько 2 мільйонів осіб і цифра зростає. Примітно, що після подій 2022 року, провідна студія кіберспортивних трансляцій Maincast перейшла на українську мову мовлення, завдяки чому збільшила свою частку до 64%. Зростання україномовних трансляцій за перший рік повномасштабної війни перевищило 1000%.

Все більше жінок: як змінюється структура аудиторії кіберспорту?

Аудиторія кіберспорту не лише зростає, а й зазнає змін. Ще якихось 6-7 років тому серед шанувальників кіберспорту було 90% чоловіків віком від 16 до 20 років. Зараз же шанувальники суттєво подорослішали – середній вік 22 роки (аудиторія від 16 до 36 років). Крім того, змінився і відсоток жінок, які із задоволенням спостерігають за кіберспортом.

У 2020 році дослідники виявили, що третина аудиторії світового кіберспорту становлять жінки. Також був зафіксований і ріст кількості жіночих кіберспортивних команд. За регіонами лідирували Європа та Північна Америка, де фанаток кіберспорту було до 40%. В Україні – 25%. Однак на поточний момент українська база фанаток суттєво збільшилася і становить понад 37%.

Також в Україні з'явилися і добре себе проявили жіночі кіберспортивні команди: Violet by Secret (Dota 2), Rescue Rangers (Counter-Strike), NAVI Javelins (Counter-Strike). Останні є яскравим прикладом того, що жінки можуть змусити чоловіків поступитися місцем. Команда NAVI Javelins була створена у 2021 році на базі кіберспортивної організації Максима Кріппи Natus Vincere (NAVI). Її створення стало частиною стратегії організації та Максима Кріппи з підтримки і розвитку жіночого кіберспорту. Вже на першому році існування “джевелінки” зайняли перше місце на ESL Impact League Season 1: European Division.

Різниця в уподобаннях: що і чому дивляться жінки

Чоловіки і жінки віддають перевагу різним дисциплінам кіберспорту. Жінки частіше віддають перевагу іграм жанрів MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) і MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-Playing Games), таким як League of Legends і World of Warcraft. Чоловіки, навпаки, більше схильні до ігор жанрів FPS (First-Person Shooter) і Battle Royale, таких як Call of Duty і Fortnite.

Вважається, що жінок приваблює в кіберспорті соціалізація та можливість спілкування, а чоловіки йдуть за азартом і видовищністю. Але є дисципліни, які в однаковій мірі влаштовують і чоловіків, і жінок: Overwatch і League of Legends.

У всьому винні гроші: структура доходності кіберспорту

Не секрет, що всі бізнесмени цінують аудиторію не за лайки і підписки, а за можливість конвертації уваги в доходи. На прикладі індустрії електронного спорту це дуже видно. Адже більшу частину доходів учасники ринку отримують від рекламних контрактів. Студія Maincast відкрито говорить про те, що близько 90% їхнього доходу становлять спонсорські контракти. А спонсори не прийдуть і не принесуть грошей, якщо немає аудиторії. І бажано, щоб ця аудиторія була добре структурованою, платоспроможною і готовою на покупки. І, звичайно, жінки в цьому сенсі набагато кращі.

За оцінками аналітиків, жінки-фанатки кіберспорту у всьому світі купують більше товарів, пов'язаних із кіберспортом. Майже половина жіночої аудиторії купує одяг та атрибутику команд. Крім того, наявність жінок у структурі аудиторії відкриває для команд та студій трансляцій більше простору для маневру при виборі спонсора.

Вже сьогодні обсяг доходів ринку кіберспорту досяг позначки у 3,8 мільярда доларів. У найближчі роки прогнозують збільшення вдвічі. Прибутковість українського ринку кіберспорту оцінюється у 50 мільйонів доларів. Для порівняння: стільки ж генерує український ринок музичних концертів.

Кіберспорт набуває для української економіки все більшого значення і не в останню чергу завдяки хорошим гравцям і професійним інвесторам. Так, Максим Кріппа витягнув із складних економічних ситуацій не одну компанію, яка зараз стабільно працює. Наприклад: у NAVI Максим Кріппа інвестував у 2018 році, після того, як засновники кіберспортивної організації оголосили про брак коштів. Зараз NAVI повністю належить Максиму Кріппі і є лідером української індустрії електронного спорту.

Схожа ситуація сталася і з компанією GSC Game World, яка через нестачу фінансових коштів не могла завершити роботу над S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. Зараз компанія належить Максиму Кріппі, а реліз гри призначений на вересень 2024 року.

Для розвитку українського кіберспорту і розширення аудиторії потрібні відповідні умови. Вирішити всі проблеми самотужки, звичайно, неможливо. Але Максим Кріппа, за інсайдерською інформацією, вже приступив до реалізації проекту зі створення великого кіберспортивного хабу.

Резюме:

Кіберспорту потрібні жінки: граючі, захоплені, коментуючі, купуючі. Особливо в жінках потребує український кіберспорт, який в умовах війни потужно підтримує економіку. Отже: всі на матч!

Залишити коментар

Пенсія

Як перейти з пенсії за вислугу років на пенсію за віком: роз'яснення від Пенсійного фонду

"Укртелеком" інвестує 1 млрд грн у розвиток телекомунікацій у 2024 році

ISW: Росія планує новий наступ на іншому фронті